Laman Web Rasmi Hospital Pakar Sultanah Fatimah Muar

Font Size

Profile

SETTING

Jabatan Rekod Perubatan

Informasi

Informasi

Pada tahun 2009, Jabatan Rekod Perubatan telah meneruskan peranannya sebagai salah satu perkhidmatan sokongan di HPSF, Muar.

Sasaran Unit

Pada tahun 2009, sasaran Unit Rekod Perubatan ialah meneruskan kerja-kerja pengubahsuaian susunan rekod-rekod mengikut sistem Modified Terminal Digit Filing (MTDFS) dan mencantumkan rekod - rekod pesakit dalam semasa dengan terdahulu menjadi One Patient One Folder secara berperingkat-peringkat, dibantu oleh pekerja sambilan. Perlaksanaan aktiviti ini akan diteruskan pada tahun 2010.

Misi

Misi

 Menyediakan perkhidmatan rekod perubatan yang terbaik kepada masyarakat denganmenekankan kepada aspel perkhidmatan berorientasikan pelanggan

  • Memastikan hak-hak pelanggan dilindungi. dipenuhi dan menghormati kemuliaan insan
  • Meuwujudkan satu sistem yang unggul bagi memastikan rekod perubatan dipelihara dan disimpan dengan selamat dan teratur
  • Mengamalkan budaya kerja yang menekankan kepada komunikasi yang berkesan, perkhidmatan secara profesional yang cepat, tepat, cekap dan mesra serta semangat kerja berpasukan.
  • Memelihara kebajikan anggota dan mewujudkan persekitaran dan suasana kerja yang selamat dan selesa.

Visi

Visi

Mewujudkan perkhidmatan secara optima merangkumi perkhidmatan penyayang, kerja berpasukan secara profesional untuk kepuasan pelanggan.

Objektif

Objektif

  • Menyimpan rekod perubatan, laporan perubatan dan statistik dengan selamat, teratur dan berkesan.
  • Memberi perkhidmatan rekod perubatan yang terbaik, berkualiti dan berkesan kepada pelanggan dengan memastikan hak-hak pelanggan dilindungi, dipenuhi dan menghormati kemuliaan insan.
  • Meningkatkan mutu dan kualiti sistem penyimpanan rekod perubatan supaya ia dapat dikesan dengan tepat dan cepat demi kepentingan pelanggan.
  • Menyediakan statistik-statistik hospital dengan tepat, cepat dan berkesan.
  • Kami adalah komited untuk sentiasa meningkatkan mutu kualiti perkhidmatan kami supaya memenuhi keperluan dan kehendak pelanggan.

Piagam Pelanggan

Piagam Pelanggan

 Kami berjanji

  1. Setiap pelanggan akan diberi perkhidmatan yang cekap dan tepat didalam suasana yang selesa, mesa dan bersopan santun.
  2. Menyampaikan maklumat yang tepat kepada pelanggan dan menjaga kerahsiaan mereka.
  3. Memastikan permohonan Laporan Perubatan disiapkan dalam tempoh minima 30 hari dalam waktu bekerja.

 

Perkhidmatan

Perkhidmatan

Rekod Perubatan

1. Pengurusan Rekod Perubatan

1.1. Kawalan Pewujudan Rekod

1.2. Keselamatan Rekod

1.3. Penerimaan/Penyimpanan/Carian

1.4. Penilaian dan Pelupusan.

 

2. Medico Legal

2.1. Laporan Perubatan

2.2. Lembaga Perubatan

2.3. Tuntutan Insuran

 

3. Data & Statistik

3.1. Data-Data dan Statistik Hospital

3.2. Penerimaan dan Semakan serta Koding BHT

 

Hubungi Kami

mail Hospital Pakar Sultanah Fatimah, Jln Salleh, 84000 Muar

telephone black 06-9564000

homepano faxicon lrg 06-9526003

email-iconAlamat e-mel ini dilindungi daripada spambots. Anda perlukan JavaScript diaktifkan untuk memaparkannya.

Paparan Terbaik

      firefox logo google chromedengan Resolusi 1024 x 768 pixels

   

     moh 2   1mal 2   1gov2   mjperubatan   myhealth2   mycpd   anm   hrmis 2   mampu   msc 2   1gov2   moh 2   mhtc   jknh   Pusat Darah Negara   makna